Nyemcsok László

Kikerülhető, hogy a portéka anélkül jusson a vevőkhöz, hogy sok kézen keresztül bejárja Tolnát, Baranyát? Igen, ma már erre is van megoldás. A KofaGO egy idén ősszel megjelent, okostelefonokon elérhető, magyar fejlesztésű alkalmazás, amely segít közvetlenül összekötni a termelőket és a vásárlókat országszerte. Az applikáció az útvonaltervezőkhöz hasonló helymeghatározást alkalmazva segít a vásárlóknak eljutni a KofaGO-közösség által feltöltött termékekhez. Az alkalmazás egyik tulajdonosával, a Békésben élő Kanalas Sándorral beszélgettünk.

– Honnan jött a KofaGO ötlete?

– Az ötlet Csató Csabától származik, aki almatermeléssel foglalkozik. Fejlesztőcsapatunk korábban is dolgozott már együtt vele egy alkalmazáson, ami a termelőket segíti a gazdaságukkal kapcsolatos döntések meghozatalában. Mikor Csaba egy új ötlettel állt elő, ami a mai alkalmazás körvonalait jelentette, egyértelmű volt, hogy szívesen folytatjuk a közös munkát.

– Kik vettek részt a fejlesztés­ben?

– Dali Bálint volt a vezető fejlesztő, Renata Twaróg a gazdasági ügyekért és a lengyelországi bevezetésért a felelős, Dali Zsófié a marketing és kommunikáció.

– Mit tud a KofaGO?

– Közvetlen kapcsolatba hozza a termelőt és a vásárlót, kikerülve a nagykereskedelmi üzlethálózatokat, viszonteladókat. Ráadásul úgy, hogy ezzel mindkét fél jól jár: a termelő és a vásárló is.

– Hogyan lehetséges az, egyidejűleg járnak jól?

– Egyszerű: mivel a vásárló közvetlenül a termelőhöz megy és nála vásárol, a termelő olcsóbban tudja adni neki a portékáját, mintha az még keresztülmenne egy-két haszonleső kézen. Ugyanakkor a termelő is magasabb áron tudja eladni így a portékáját, mintha viszonteladónak értékesítené. Ráadásul a vásárló garantáltan a legjobb minőségű, legfrissebb árukhoz juthat hozzá a KofaGO segítségével.

– Tehát kiket akarnak megszólítani vele?

– Az alkalmazás egyszerre szól termelőknek és a vásárlóinknak. Bárki regisztrálhat, akinek eladó portékája van vagy aki háztáji, kézműves, hazai termékeket keres. A termékek egyáltalán nem csak élelmiszerek lehetnek, bár ezek a legnépszerűbbek. Kézműves termékek, tűzifa, takarmány, élő állat is szerepel az alkalmazásban.

– Beszéljünk egy kicsit még a megvalósításról. Hogyan jutottak el az ötlettől a kész alkalmazásig?

– Körülbelül egy éven át főleg csak az ötleteinket gyűjtöttük és rendszereztük. Ezután következett a KofaGO formába öntése, majd amikor az alkalmazás alapjául szolgáló helymeghatározás-funkció elérhető lett, hosszú tesztidőszak vette kezdetét. Több százezer kilométert vezettünk, hogy a lehető legpontosabban tudjuk az értesítéseket küldeni az alkalmazás használóinak a környékükön elérhetővé vált termékekről.

– Mennyire váltotta be a KofaGO a hozzáfűzött reményeket?

– Október elejétől bárki számára elérhető az alkalmazás. A regisztrálók száma azóta szépen gyarapszik, már 4500 felhasználó fölött járunk. Eleinte főleg a vevők regisztráltak, de szerencsére egyre több termelő is feltölti a termékeit. Folyamatosan dolgozunk azon, hogy minél több termelő értesüljön a KofaGO nyújtotta ingyenes lehetőségről.

– Mindez ingyenes?

– A termelők három saját készítésű, termelésű portékájukat, árujukat tölthetik fel ingyenesen a KofaGO-ra. A vásárlók két, különböző paraméterekkel beállított automatikus figyelést indíthatnak egyidejűleg az alkalmazásban ingyenesen. Természetesen lehetőség van arra is, hogy több terméket töltsön fel a termelő, vagy több figyelést állítson be a vásárló, de ezek már előfizetéshez kötöttek. Az előfizetési díjak azonban minimálisak, és elsősorban azt a célt szolgálják, hogy mind a vásárlók, mind az eladók tudatosan használják a KofaGO-t.

– Milyen eszközökön használható a KofaGO?

– Az alkalmazás bármilyen okostelefonon elérhető. Ingyenesen letölthető a Google Play Áruházból, vagy az App Store-ból a telefon rendszerétől függően. Az applikáción belül ki tudjuk választani, hogy eladóként vagy vevőként szeretnénk használni az alkalmazást. Ezen bármikor egy mozdulattal tudunk később is változtatni.

– Mennyire egyszerű használni az alkalmazást?

– Törekedtünk a lehető legletisztultabb és legbarátságosabb felület kialakítására. Számos videót is készítettünk a témában, amelyek a honlapunkon elérhetőek bárki számára. Szeretnénk, ha nemcsak a fiatalok, hanem az idősebbek is könnyedén használni tudnák a KofaGO-t.

– Beszéljünk pár szóban arról, hogyan használhatják a KofaGO-t a vevők és az eladók?

– A vevők figyeléseket tudnak beállítani az alkalmazásban, amely automatikusan értesíti őket, ha egy számukra érdekes termék bizonyos távolságon belülre kerül. Vagy a „Termékek a közelben” funkcióval meg tudják nézni, hogy egy adott pont körül éppen milyen portékák találhatóak. Az eladói oldalon nyithatjuk vagy zárhatjuk a virtuális boltunkat, ezzel szabályozva, hogy a feltöltött termékek megjelenjenek-e vagy sem, a keresési találatok között. Az eladókat értesíteni tudjuk, ha egy vevő útbaigazítást kért hozzájuk az alkalmazáson keresztül.

– A találati listában két, különböző színű terméket látok, mi a különbség a sárgával és a kékkel jelölt termékek között?

– Az eladók által feltöltött termékek sárga színnel jelennek meg a listában. Az alkalmazás azonban arra is ad lehetőséget, hogy a KofaGO közösség tagjai jelöljenek be olyan lelőhelyeket, melyeket ismernek. Például, ahol már ők is vásároltak, vagy út közben látták meg. Ezeket a közösség által feltöltött termékeket kék színnel mutatja a találati lista.

– Ha valaki termelőként kapcsolatba akar önökkel kerülni, hogyan tudja megtenni?

– A termelői regisztrációhoz nem szükséges külön felvenni velünk a kapcsolatot, egyszerűen csak le kell tölteni az alkalmazást. Természetesen, ha valakinek kérdése van, akkor szívesen válaszolunk e-mailben, telefonon vagy a Facebook-oldalunkon.

Rengeteg ötletet kaptak

Távlati terveikről Kanalas Sándor elmondta, elsősorban szeretnék a regisztrált termelők számát növelni, hogy minél több elérhető termék kerüljön fel a KofaGO-ra.

Ezenkívül, szerencsére rengeteg ötletet kaptunk a felhasználóktól, amiket szintén szeretnénk megvalósítani az alkalmazásban – hangsúlyozta.

– A KofaGO-t folyamatosan építeni, bővíteni szeretnénk, hogy maximálisan megfeleljen a felhasználók elvárásainak. Célunk egy olyan közösség létrehozása, ahol kiváló minőségű, saját készítésű, termelésű termékek keresik és találják meg a hazai és a minőségi termékek iránt elkötelezett vásárlókat. Ezzel párhuzamosan szeretnénk Magyarországon kívül is elindítani a KofaGO-t. Lengyelországban és Csehországban is elkezdtük már ennek az alapjait kidolgozni.

forrás: beol.hu